FSE

FREC-004

Az FRT negyedik elektromos versenyautója, az FREC-004 kilenc hónap alatt közel nyolcvan csapattag több mint 31 ezer munkaórájának köszönhetően született meg. Az autó a 2013-ban nagy sikereket elérő Michaela továbbfejlesztése, amely kétéves projektnek indult, így drasztikus változások nem következtek be a váz, a hajtáslánc, a fékrendszer vagy éppen a felfüggesztés terén, inkább a finomításokon volt a hangsúly. A legszembetűnőbb változás a teljes aerodinamikai csomag újragondolása volt, hiszen az előző évben csak a diffúzor került beépítésre, a szárnyak továbbfejlesztésre szorultak. A következő évre azonban egy külön aerodinamika csoport alakult. Több száz szimuláció eredményeként készült el az új konstrukció, amely 72 km/h-nál 1000 N leszorító erő létrehozására képes. Ez közel 20%-os növekedést jelent a korábbi változathoz képest, miközben 10%-kal kisebb légellenállást generál. Ezek az értékek ráadásul tovább javíthatók a szárnyak állásszögének változtatásával, és 130 km/h-nál az autó képes a „plafonon menni”, azaz a leszorító erő ekkor több mint az autó tömegéből adódó súlyerő. A mérnökök jelentős fejlesztéseket végeztek az elektronika terén is, elsősorban az energiaellátó rendszerben és az intelligens hajtásszabályozásban.

Főbb paraméterek
Tömeg 280 kg
Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra 3,2 sec alatt
Végsebesség/td>

végáttétel függvényében akár 200+ km/h
Motorok
Típus EMRAX
Névleges teljesítmény 35 kw (motoronként)
Csúcsteljesítmény 60 kW (motoronként)
Névleges feszültség 300 V
Névleges áram 300 A
Motorvezérlő Piktronik
Váz
Típus hibrid vázszerkezet: karbon kompozit monocoque + acél csőváz
Akkumulátor
Típus saját fejlesztés: 84 db A123 cella; Battery Management System
Névleges feszültség 277 V
Kapacitás 6 kWh
Hajtáslánc
Szekunder hajtás lánchajtás
Féltengelyek tengelyek mindkét végükön homokinetikus csuklókkal
Differenciálmű elektronikusan vezérelt nyomatékszabályzású
Futómű
Felfüggesztés kettős keresztlengőkaros elöl húzott, hátul nyomott rudas felfüggesztés
Fékrendszer kétkörös hidraulikus fékrendszer, paraméterezhető visszatápláló fékezés