FSE

FREC-002

Az FREC-002 tervezése során csapatunk nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint az FREC-001 teljesítményét megtartva az új jármű tömegét minimalizálni. Ezt várakozáson sikerült teljesítenünk, hiszen az előző versenyautó több, mint 450kg-os össztömegéhez képest az új autó menetkész tömege 257 kg-ra csökkent.

Az autó váza és futómű alkatrészeinek tervezése során az előző idényben bevált és rengeteg rejtett tartalékkal rendelkező benzines autót, az FRC-004-et vettük alapul, és egy teljesen új, tisztán elektromos erőátviteli rendszerrel egészítettük ki azt. Így lett a 2012-es szezonban két iker versenyautónk, az FREC-002 és az FRC-005. Az autó mozgatásáért felelős egységek valójában repülőgépekhez kifejlesztett kefe nélküli elektromos motorok, melyek a 2012-es év során a világon a legjobb súly/teljesítmény aránnyal rendelkeztek. A hátsó kerekeket hajtó 2 db motor egyenként 200 Nm maximális nyomatékkal és 60 kW-os csúcsteljesítménnyel rendelkezik, ami már önmagában figyelemre méltó tulajdonságokkal ruházza fel a járművet.

Az egyedi tervezésű akkumulátorpakk alatt mindössze 41 kg-ot mutat a mérleg, ami szintén óriási előrelépés az előző versenyautó valamivel több, mint 100 kg-os akkumulátor tömegéhez képest.

Főbb paraméterek
Tömeg 257 kg
Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra 3,8 s alatt
Végsebesség végáttétel függvényében akár 180 km/h
Motorok
Típus EMRAX
Névleges teljesítmény 35 kW (motoronként)
Csúcsteljesítmény 60 kW (motoronként)
Névleges feszültség 300 V
Névleges áram 300 A
Motorvezérlő Piktronik
Hajtáslánc
Szekunder hajtás lánchajtás
Differenciálmű elektronikusan vezérelt nyomatékszabályzású
Féltengelyek tengelyek mindkét végükön homokinetikus csuklókkal
Futómű
Típus kettős keresztlengőkaros húzott rudas (elöl) / nyomott rudas (hátul) felfüggesztés Öhlins rugóstagokkal
Fékrendszer kétkörös hidraulikus fékrendszer, paraméterezhető visszatápláló fékezés
Akkumulátor
Típus saját fejlesztés: 84 db A123 cella; Battery Management System
Névleges feszültség 277 V
Kapacitás 6 kWh
Vázszerkezet
Típus acél csőváz
Burkolat karbon kompozit