FSE

FRC-004

Az FRT-s zsargonban “Maulaként” is emlegetett FRC-004 a csapat 2011-es versenyautója, ami elődjénél 20 százalékkal könnyebb, mindössze 225 kilogrammot nyom. Ehhez társul a motor 85 lóerőre emelkedett teljesítménye, ami jelentős előrelépést jelent az autó menetdinamikai paraméterei terén. A fejlődés jegyében az autó minden részegysége javult a korábbiakhoz képest: az alkatrészek igényesebb anyagok felhasználásával készültek a beépített Dexler differenciálmű a Formula Student versenyautóhoz elérhető legjobb megoldás, a motorvezérlést pedig a szintén elhíresült MoTec rendszer látja el. A csapat teljesen áttervezte a sebességváltót és szimulációs szoftverek segítségével hónapokig csiszolta a futómű-geometriát.

Az FRC-004 révén a BME Formula Racing Team 2011-ben csatlakozott a Formula Student csapatok élmezőnyéhez. A műegyetemisták versenyautója a silverstone-i sprintfutamon leggyorsabbak között szerepelt úgy, hogy az autó előzetes tesztelésére csak nagyon kevés idő jutott. Az angliai futam után viszont a csapat nem hagyott fel a munkával, így az augusztus végi, győri futamra már egy finomított versenyautóval készültek, ami a népes mezőny harmadik leggyorsabb nevezőjének bizonyult. Mivel a csapat tagjainak meggyőződése, hogy az FRC-004-ben további rejtett tartalékok lakoznak, további tesztek, finomított beállítások és az autóról szerzett bővebb információk révén szeretnék a meglévő konstrukciót még gyorsabbá tenni, hogy a 2012-es futamokon még jobb eséllyel szállhasson harcba a dobogós helyekért.

Főbb paraméterek
Tömeg 225 kg
Motor
Típus Yamaha R6 (2005)
Hengerelrendezés soros
Hengerszám 4
Lökettérfogat 599 cm3
Szívórendszer egyedi, O 20 [mm] szükítö, változtatható szívócsöhossz
Maximális teljesítmény / fordulatszám 70,8 [kW], 85 [LE] /15000[1/min]
Maximális nyomaték / fordulatszám 63,3 [Nm] / 7000 [1/min]
Hajtáslánc
Szekunder hajtás lánchajtás
Differenciálmű Dexler LSD
Nyomatékváltó módosított sebességkiosztású gyáriszekvenciális módosított sebességkiosztású gyári szekvenciális motorral egybeépítve
Sebességváltás elektropneumatikus, kormányról vezérelve
Féltengelyek tengelyek homokinetikus és tripod csuklókkal
Tengelykapcsoló kézi müködtetésü, nedves több tárcsás
Futómű
Első kettös keresztlengökaros, húzott rudas
Hátsó kettös keresztlengökaros, nyomott rudas
Rudazat karbon csö, alumínium inzert
Csillapítás Öhlins
Stabilizátor menet közben állítható
Kialakítás kétkörös, hidraulikus
Első O 200 [mm] lyuggatott tárcsa, kétdugattyús féknyereg
Hátsó O 200 [mm] lyuggatott tárcsa, kétdugattyús féknyereg
Fékerő elosztás menet közben állítható
Elektronika
Adatgyűjtők 2D
Motorvezérlés Motec
Érzékelök 2D, Continental
Mért értékek motor adatok, gyorsulások, GPS adatok, féknyomás, rugóút, kormányszög, kerékfordulatszámok
Vázszerkezet
Típus hegesztett acélcsőváz
Anyag S355
Burkolat típusa karbonszálas