FSE

FRC-003

Az FRC-003 a Formula Racing Team második generációjának első versenyautója. A Diák Versenyautó elnevezés után gyakran csak DiVA-ként emlegetett autó első tervei már 2009-ben elkészültek és sikerrel szerepeltek a silverstone-i versenyen, ahol egy évvel később maga az autó is pályára lépett. A két megmérettetés közötti hónapok folyamán a csapat nagyot lépett előre a projektmenedzsment és a különböző mérnöki szoftverek, köztük a Pro Engineer használata terén; a tagok többször átgondolták, újratervezték, végül megépítették a korábbiaknál letisztultabb autót, ami a huszadik helyen végzett Angliában és a második lett a győri Formula Student Hungary-n, ami a kevesebb nevező ellenére is sikerélmény volt a csapat számára.

A DiVA alapkoncepciója nem különbözött sokban a korábbi FRT-s autókétól: a 13 colos kerekeket továbbra is soros, négyhengeres motor hajtotta, de a csapat összetételének változása teljesen más struktúrájú futóművet eredményezett, a váltás a kormány mögé került, megújult a kipufogórendszer, a hajtásrendszer és a differenciálmű is, valamint javult a felhasznált anyagok minősége is. Ezek összessége nagy előrelépést jelentett a menetdinamikai paraméterek terén, de nem csupán az autó szíve, a külseje is megnyerőbbé vált, köszönhetően az autó burkolatát megálmodó Room 11 formatervező csoportnak. A DiVA révén az FRT tagjai megtalálták az utat az egyetemi csapatok élmezőnye felé, az autó így mérföldkőként vonul be a csapat történetébe.

Motor
Típus Yamaha R6 (2005)
Hengerelrendezés soros
Hengerszám 4
Lökettérfogat 599 cm3
Szívórendszer egyedi, O 20 [mm] szükítö, változtatható szívócsöhossz
Maximális teljesítmény / fordulatszám 61,9 [kW], 83 [LE] /11500[1/min]
Maximális nyomaték / fordulatszám 63,3 [Nm] / 7000 [1/min]
Hajtáslánc
Szekunder hajtás lánchajtás
Differenciálmű Quaife Helical
Nyomatékváltó gyári, szekvenciális, motorral egybeépítve
Sebességváltás elektropneumatikus, kormányról vezérelve
Féltengelyek tengelyek homokinetikus és tripod csuklókkal
Tengelykapcsoló kézi müködtetésü, nedves több tárcsás
Futómű
Első kettös keresztlengökaros, húzott rudas
Hátsó kettös keresztlengökaros, nyomott rudas
Rudazat karbon csö, alumínium inzert
Csillapítás Öhlins
Stabilizátor menet közben állítható
Fékrendszer
Kialakítás kétkörös, hidraulikus
Első O 200 [mm] lyuggatott tárcsa, kétdugattyús féknyereg
Hátsó O 200 [mm] lyuggatott tárcsa, kétdugattyús féknyereg
Fékerő elosztás menet közben állítható
Elektronika
Adatgyűjtők 2D
Motorvezérlés Whistler Racing
Érzékelök 2D, egyedi
Mért értékek motor adatok, gyorsulások, GPS adatok, féknyomás, rugóút, kormányszög
Vázszerkezet
Típus hegesztett acélcsőváz
Anyag S355
Burkolat típusa karbonszálas