FSE

FRC-002

Elődjével összevetve, az FRC-002 egy jobban megtervezett, projektszinten is hatékonyabban elkészített versenyautó lett. A BME FRT tagjai a 2009-es szezonra egy, a korábbinál 50 kilogrammal könnyebb autót alkottak meg, amely műszaki megoldásai terén kifinomultabb és átgondoltabb volt, a futamokon viszont felütötte a fejét néhány mechanikai probléma és a csapat tagjai szerint a beállítások terén sem sikerült a megfelelően kiismerni az FRC-002-est. Ennek oka, hogy az autó tervezése majd építése igen későn kezdődött meg, mivel a szükséges anyagi fedezet nem állt a csapat rendelkezésre, így az FRC-002 elkészítése a hockenheimi futam előtt rohamtempóban zajlott.

A műszaki változások mellett 2009-ben a csapat összetétele is átalakulóban volt, hiszen az FRC-002 volt az utolsó autó, aminek létrehozásában a BME FRT alapító tagjai közreműködtek. A kifutó évfolyam mellett létrejött az első, kezdetben mindössze hatfős junior csapat, ami a nagycsapattól függetlenül már a 2010-es versenyautó terveivel foglalkozott és nevezett a 2009-es silverstone-i versenyre. A következő évre elkészített utód viszont nem küldte végleg nyugdíjba az FRC-002-t, mivel az autó a csapat elektromos hajtásláncot fejlesztő ágához, a BME FRT FSE-hez került, és alaposan átalakítva különböző versenyeken 2011-ben ismét pályára lépett.

Motor
Típus Yamaha R6 (2005)
Hengerelrendezés soros
Hengerszám 4
Lökettérfogat 599 cm3
Szívórendszer egyedi, O 20 [mm] szükítö, változtatható szívócsöhossz
Maximális teljesítmény / fordulatszám 56,3 [kW], 76,1 [LE] / 11500 [1/min]
Maximális nyomaték / fordulatszám 57,2 [Nm] / 8100 [1/min]
Hajtáslánc
Szekunder hajtás lánchajtás
Differenciálmű Quaife Helical, LSD
Nyomatékváltó gyári, szekvenciális, motorral egybeépítve
Sebességváltás elektropneumatikus, kormányról vezérelve
Féltengelyek tengelyek homokinetikus és tripod csuklókkal
Tengelykapcsoló kézi müködtetésü, nedves több tárcsás
Futómű
Első kettős keresztlengőkaros
Hátsó kettős keresztlengőkaros
Rudazat karbon cső, acél inzert
Csillapítás Cane Creak
Stabilizátor állítható
Fékrendszer
Kialakítás kétkörös, hidraulikus
Első O 200 [mm] lyuggatott tárcsa, kétdugattyús féknyereg
Hátsó O 200 [mm] lyuggatott tárcsa, kétdugattyús féknyereg
Fékerő elosztás állítható
Elektronika
Adatgyűjtők
Motorvezérlés Whistler Racing
Érzékelök egyedi
Mért értékek motor adatok, keréksebességek
Vázszerkezet
Típus hegesztett acélcsőváz
Anyag S235
Burkolat típusa karbonszálas