FSE

Formula Student Hungary 2013 összefoglaló

Az augusztus 22-25-i hétvégén, a Győr-Gönyűi kikötőben megrendezett 4. Formula Student Hungary-n a BME FRT 16 ország 39 csapatával szállt versenybe.

 

A rendkívül szigorú mechanikus illetve elektromos gépátvételen az első napon, csütörtökön, rajtunk kívül csak egyetlen másik csapat tudott gond nélkül átmenni. Pénteki napunk a statikus versenyszámokról szólt, melyekre óriási hangsúlyt fektettünk.

 

Szombaton a gyorsulás, skid-pad illetve autocross versenyszámokban autónk kiegyensúlyozottan, a mezőny első negyedében szerepelt. Az FREC-003-ban (továbbiakban ‘Michaela’) rejlő potenciált mutatja, hogy a 75 m-es távon elért gyorsuláson ugyan időben nem végeztünk az élen, az átlépő sebességünk mégis a 2. legmagasabb tudott lenni (109,62 km/h), alig 4 tizeddel lemaradva a gyorsulás megnyerő csapat sebességétől (110,0 km/h).

 

 

Este került megrendezésre a Design Final, ami azt jelentette, hogy a Top 8 csapat 20.00-tól szűk két órán keresztül egy szigorú szabályok szerint lezajló döntőn vett részt. Michaela egyedüli szárnyak nélküli autóként állt szemben a világranglista első 10 helyezettjei közt szereplő csapatok versenyautóival. A sötétbe burkolózott kikötőt késő este hagytuk el…

 

 

Vasárnap kora reggel mentünk ki a pályára, ahol órákon át tartott a boxban az autó teljes átvizsgálása az Endurance előtt. Ezek az átvizsgálások bárminemű probléma eliminálását célozzák meg és látván a kiesett autókat a pálya szélén, nem hiába fektettünk ebbe nagy energiát. Az akkumulátorpakk feltöltése után délben állt rajthoz Michaela. Körönként egyre hangosabban zúgott fel a lelátó és lobogott nemzeti színű lobogónk. Kiegyensúlyozott köridőket hoztak körről-körre a pilóták, majd a féltávnál kötelező újraindítás sem jelentett problémát. A sikeres célba érést követően az energometer kiolvasása következett, majd az elmaradhatatlan csapatfotók.

 

 

A verseny végén a box összepakolását követően a díjkiosztó 21 órakor kezdődött, teljesen megtelt a Széchenyi István Egyetem aulája. A köszöntők után következett a díjak átadása, először a statikus, majd a dinamikus, végül az összetett eredményeké. Az Engineering Design (Design Event) számban aratott győzelmünk minden bizonnyal a valaha elért legnagyobb siker az FRT történelmében! Ezzel az eredménnyel nem csak támogatóink, hanem magunk számára is bizonyítottuk, hogy az elmúlt egy év minden egyes tudatos mozzanatára szükség volt, hogy az utolsó pillanatig érdemes és kell küzdeni, valamint hogy ezt is el tudtuk érni 2007-es alakulásunk óta.

 

 

Remegő testtel ültünk vissza a helyünkre, ahol szinte fel sem ocsúdtunk, máris következett egy összesített második helyezés a statikus versenyszámokban. Ehhez egy nagyon erős Cost Report és Cost and Manufacturing Event, valamint egy stabil Business Presentation kellett az Engineering Design első helyezése mellé.

 

 

A dinamikus versenyszámokban első éves autónkkal tudtuk tartani a lépést az élmezőnnyel, azonban dobogós helyezések elosztásába nem tudtunk beleszólni. Az itt elért, a legjobb energiafelhasználású autónak járó Most Efficient Car eredmény azonban végképp megkoronázta az FRT 2013-as évadát.

 

 

Összesítésben a 9. helyen, elektromos csapatok között pedig a 2. helyen végeztünk. A BME Formula Racing Team tehát az eddigi legeredményesebbnek mondható versenyét zárta az FSH 2013-on.